söndag 13 januari 2013

Arlanda flygplats

Då jag lämnat ifrån mig resväskan och sett hur den åker iväg på rullbandet inser jag att jag borde tagit ur smörgåsarna jag bredde imorse och lägga i vantarna och mössan som jag istället får ha med mig i jackan eller handbagaget. Så kan det gå.

Som kompensation köper jag två hundragrams chokladkakor och ett sexpack öl. Det får bli min mat i flygplanet, på den sex timmar långa flygresan. Jag kanske inte sagt vart jag ska åka? Jag är på väg till Gran Canaria, till huvudstaden Las Palmas. Där ska jag bo, drygt en vecka. Första två dagarna har jag bokat eget rum på lågprishotell och övriga dagar kommer jag dela hotellrum med en gammal vän.

Om nån skulle fråga mig om jag ser fram mot den här veckan, skulle jag svara: - Ja!
Om tjugo minuter är det dags att gå ombord på flygplanet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar