söndag 13 januari 2013

Billig mat

Efter flera timmar har jag slagit mig ner. Klockan är två när jag sitter på restaurant www.CasaValdi.com och vilar mina trötta ben. Jag har beställt kyckling med pommes frites. En bra portion mat för 3.5 euro. Det som lockade in mig på den här restauranten var en skylt utanför, skriven på flera språk och med priset angivet. Här finns bara två bord till där det sitter matgäster. Kvinnan som serverar har en skön attityd och är avspänd. Hon tar sig tid att prata med alla matgäster. Hon berättar att hon kommer från Andalusien, i Spanien.

Jag är mätt och har berättat för henne att jag uppskattar hennes trevliga bemötande mot alla kunder som kommit in i restaurangen. Nu är det dags att promenera vidare. Jag vill till den norra delen av den västra stranden. Det är riktigt skönt med sommarväder så här års.På min väg hamnar jag i en elektronikbutik som har öppet. De har ett litet kamerastativ jag gillar men här är jag chanslös, då jag försöker pruta. Köper detta lilla stativ för 6 euro och jag tycker det är ett bra köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar