söndag 13 januari 2013

Söndagspromenad och mötet med Bettine Clemen

Efter en dusch lämnar jag hotellrummet för att ta en promenad. Jag tänker inte bada idag utan kommer promenera en hel del för att upptäcka staden.
Går ner till den närmaste stranden och promenerar längs med vattet. Det luktar svensk sommar, här nere vid havet.
Det är lätt att föreställa sig hur skönt det skulle vara att sticka ut med segelbåten en sån här dag.
Viker snart in på den gata som är närmaste parallella gatan med strandpromenaden.
 Vid ett övergångsställer lite längre fram, hittar jag ett cafe där jag stannar för en lätt frukost.

Frukosten består av kaffe, juice och lite rostat bröd med marmelad. Det kostar 2.8 euro.
Promenaden fortsätter till kajen nere vid hamnen, där det finns många båtar.
Vid kajen på östra sidan finns många båtar och en av dessa är en stor fin träbåt.
Bakom den finns en stor lyxkryssare. Här möter jag en kvinna som frågar mig var den närmaste stranden är. Jag beskriver vägen till den östra stranden, som är närmast. Hon berättar att hon är musiker och spelar flöjt och har en enmansshow på kryssningsfartyget, som ligger här bakom. Imorgon flyger hon till Peru för att delta i en show där. Här en liten presentation på film: Presentation av flöjtist
Hon är, visar det sig, tydligen berömd för sitt flöjtspel och sitt val av publik: Plays flute for animals

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar